تاريخ : 24 / 2 / 1392برچسب:ارتش,ستادکل, | 8:27 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

سرلشكر فيروزآبادي:

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص ويژگي‌هاي رييس‌جمهور آينده گفت: نبايد به كانديدايي راي دارد كه به آمريكا و انگليس گرايش داشته و يا اين گرايش را قبلا نشان داده است.



ادامه مطلب

 

 

نظامی - تسنیم نوشت:

 امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، آمادگی رزمی را یکی از مباحث جدی در نیروی زمینی ارتش عنوان کرد و با تاکید بر اینکه ذات نیروهای مسلح آمادگی رزمی است، گفت: اگر کشوری خودش را برای شرایط جنگ آماده کند و از ناملایمات و سختی‌های این آمادگی نترسد، آن کشور در جنگ پیروز است.
فرمانده نیروی زمینی که در همایش شورای عالی ارزیابی و ارتقای آمادگی رزمی این نیرو سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه که هر کشوری باید خودش را برای دفاع آماده کند، گفت: به دست آوردن این آمادگی البته مستلزم خطرکردن و سختی‌کشیدن است اما این هزینه دادن و خطرپذیری مقدمه به دست آوردن پیروزی است.
امیر پوردستان افزود: در حال حاضر باید خاکریز بزنیم و خودمان را آماده کنیم چرا که وقتی جنگ در گرفت دیگر زمانی برای آماده سازی نداریم.
وی با اشاره به اینکه آمادگی رزمی در صدر اولویت‌های نیروهای مسلح کشور قرار دارد، گفت: زیر ساخت همه کارها آمادگی رزمی است و همیشه باید نگاه‌مان به ارتقای آن باشد و هیچ مسئله‌ای نباید آمادگی رزمی را تحت الشعاع قرار دهد چراکه آمادگی رزمی جزو وظایف ذاتی نیروهای مسلح است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه سخنان خود با اشاره به نتایج آمادگی رزمی گفت: نخستین نتیجه آمادگی رزمی این است که اعتماد به نفس یگان بالا می‌رود و راحت‌تر می‌تواند ماموریت‌های خود را انجام‌دهد. وضعیت دوم مربوط به بعد داخلی است که مردم می‌بینند سربازان نیروهای مسلح آماده هستند و انگشتان خود را روی ماشه نگه داشته و در مقابل هر تهدیدی ایستادگی می‌کنند و دربعد خارجی نخستین نتیجه آمادگی رزمی ایجاد قدرت بازدارندگی است. اگر کشوری آمادگی رزمی بالایی داشته باشد هیچ کشوری جرأت تعرض به این کشور را به خود نخواهد‌ داد.
امیر پوردستان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش مولفه‌های آمادگی رزمی را از سال‌ها قبل در دستور کار خود قرار داده و امروز یکی از نیروهای توانمند در بعد آمادگی رزمی است.



ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، به‌ويژه كاركنان نيروي دريايي ارتش بايستي در انتخابات پيشرو همچون گذشته در خط مقدم اين حماسه سياسي حركت كنند.

به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي، دريادار غلامرضا خادم بيغم، جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش در مراسم صبحگاه اين نيرو گفت: همبستگي و اتحاد مردم شريف ايران همواره مانع از دستيابي دشمن به اهدافش بوده است.

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش در جمع فرماندهان و كاركنان اين نيرو با اشاره به نامگذاري امسال به نام سال "حماسه سياسي و اقتصادي" اظهار داشت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، به‌ويژه كاركنان نيروي دريايي ارتش، بايستي در انتخابات پيشرو همچون گذشته در خط مقدم اين حماسه سياسي حركت كنند و مردم نيز با يك وحدت ملي و حضور پرشور در اين عرصه، به دشمنان ثابت كنند كه هرگز اجازه نخواهند داد اهداف شوم‌شان محقق شود.

وي در ادامه با بيان اين‌كه هر حركتي كه در نيروي دريايي انجام مي‌شود، برگرفته از منويات فرماندهي معظم كل قواست افزود: كاركنان ولايتمدار اين نيرو امسال نيز كمر همت بسته‌اند و با تلاش هرچه بيشتر در راستاي اجرايي شدن تدابير مقام معظم رهبري با تمام توان خواهند كوشيد.

دريادار بيغم در پايان ضمن تبريك ايام فرارسيدن ايام ماه مبارك رجب و روز پدر، خاطرنشان كرد: نيروي دريايي ارتش در تمامي ابعاد پيشرفت داشته و سعي دارد با توكل بر خداوند و بهره‌گيري از تجارب و دانش كاركنان خود بر اين پيشرفت بيفزايد.



 

 



تاريخ : 29 / 2 / 1392برچسب:ارتش,ستادکل, | 20:13 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

 

بيانيه ستاد تبليغات دفاعي پيرامون انتخابات:

ايجاد شائبه دخالت نيروهاي مسلح در انتخابات راهبرد دشمن است



ستاد تبليغات دفاعي كشور در بيانيه‌اي از كانديداهاي رياست جمهوري خواست در مناظره‌ها و برنامه‌هاي تبليغات انتخاباتي خود به‌گونه‌اي عمل كنند كه امكان هرگونه سوءاستفاده دشمن سلب شود.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، ستاد تبليغات دفاعي كشور در بيانيه‌اي از كانديداهاي رياست جمهوري خواست در مناظره‌ها و برنامه‌هاي تبليغات انتخاباتي خود به گونه‌اي عمل كنند كه امكان هرگونه سوءاستفاده دشمن سلب شود.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: حافظه تاريخي ملت ايران گواهي مي‌دهد در مقطع انتخابات، دشمنان كينه‌توز و قسم خورده انقلاب و نظام اسلامي همواره با اتخاذ راهبردهاي خصمانه و تفرقه‌انگيز رسانه‌اي، در پي ابهام‌آفريني در خصوص سلامت برگزاري انتخابات و تأثيرگذاري بر افكار عمومي برآمده‌اند و در اين راستا نيروهاي مسلح را به دخالت در انتخابات متهم و مورد هجمه‌هاي ظالمانه رسانه‌اي قرار داده‌اند.

اين بيانيه مي‌افزايد: در عين حال، هوشياري و بصيرت مردم در موسم انتخابات تاكنون مانع توفيق و كاميابي سناريوها و راهبردهاي دشمن شده است.

در ادامه اين بيانيه با اشاره به تمركز دشمن براي تبديل شور و نشاط انقلابي جامعه به يأس و سرخوردگي سياسي، تصريح شده است: از كانديداهاي محترم انتظار مي‌رود در مناظره‌ها و برنامه‌هاي تبليغات انتخاباتي خود به‌گونه‌اي عمل كنند تا امكان هرگونه سوءاستفاده دشمن سلب و نقطه اميد بدخواهان ايران اسلامي در دستاويز قراردادن اظهارات آنان براي هجمه رسانه‌اي و تبليغاتي عليه منافع كشور و نيروهاي مسلح به يأس تبديل شود.

در پايان بيانيه ستاد تبليغات دفاعي كشور با تأكيد بر اين‌كه نيروهاي مسلح در كنار ملت ايران براي حفاظت از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و حضور در حماسه سياسي آماده‌اند، اشاره شده است: ملت رشيد، انقلابي و ولايت‌‌مدار ايران و كانديداهاي محترم در فضايي سالم و با رعايت ارزش‌هاي اخلاقي، مشاركت گسترده و پرشور خود در انتخابات 24 خردادماه را به نمايش گذارده و با خلق حماسه بزرگ و ماندگار سياسي، نقطه عطف نويني در روند تكاملي انقلاب اسلامي را رقم خواهند زد.

 



 

مهدي فضائلي، كارشناس و پژوهشگر مسائل سياسي:

پشتوانه مردمي، مهم‌ترين منبع قدرت در حكومت اسلامي است

 

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

مهدي فضائلي، كارشناس و پژوهشگر مسائل سياسي گفت: پشتوانه مردمي مهم‌ترين منبع قدرت در حكومت اسلامي است.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، مهدي فضائلي، مديرعامل انتشارات سروش صدا و سيما و از كارشناسان مسائل سياسي درجمع فرماندهان و كاركنان ستاد ارتش طي سخناني ضمن تبريك ايام ماه رجب اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران از نخستين روزهاي شكل‌گيري و پيروزي تاكنون همواره مورد تهاجم دشمنان بوده چرا كه با وقوع انقلاب اسلامي ايران، منافع آنان قطع و مسيري كه براي دنيا طراحي كرده بودند با شكست مواجه شد.

وي در ادامه انقلاب اسلامي ايران را كانون الهام‌بخش ملت‌ها خواند و تصريح كرد:دشمنان، همواره به‌دنبال از بين بردن اين كانون توجه بوده و براي رسيدن به اهدافشان به هر ترفندي دست زده‌اند.

مديرعامل انتشارات سروش تصريح كرد: با توجه به تأثيري كه ايران برروي معادلات جهاني گذاشته، منافع سلطه‌گران غربي به خطر افتاده و بسياري از نخبگان، مردم و سياستمداران دنيا به اين باور رسيده‌اند كه سلطه‌گران نيز قابل شكست مي‌باشند.

دكتر فضائلي، پشتوانه مردمي را مهم‌ترين منبع قدرت براي حكومت اسلامي ايران توصيف و اضافه كرد: در حوادث اخير سوريه، تمام كشورهاي سلطه‌گر دنيا تجهيزات، سلاح و….فراهم نمودند تا سوريه را از بين ببرند اما به‌خاطره اين‌كه بخش زيادي از مردم سوريه با دولت همراه هستند و از حكومت و دولت سوريه پشتيباني مي‌كنند، نتوانسته‌اند به اهدافشان برسند.

وي در پايان، انتخابات را مهم‌ترين نماد و عرصه براي برخورداري حكومت از منبع پشتوانه نظام خواند و گفت: در هر حكومتي، نظاميان توانمندي و قدرت خود را با انجام رزمايش به نمايش مي‌گذارند و منابع ديگر قدرت نظير مردم نيز با شركت در مراسم‌ها و مشاركت‌هاي ملي، توانايي‌هاي خود را به نمايش مي‌گذارند

 

 



 

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

امير سرتيپ پوردستان:

آمادگي رزمي، مبنا و زيرساخت همه فعاليت ها در نيروي زميني ارتش است

امير سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش آمادگي رزمي را يكي از مباحث جدي در نيروي زميني ارتش عنوان كرده و با تاكيد بر اينكه ذات نيروهاي مسلح آمادگي رزمي است؛ گفت: اگر كشوري خودش را براي شرايط جنگ آماده كند و از ناملايمات و سختي‌هاي اين آمادگي نترسد، آن كشور در جنگ پيروز است.

فرمانده نيروي زميني كه در همايش شوراي عالي ارزيابي و ارتقاي آمادگي رزمي اين نيرو سخن مي‌گفت، با تاكيد براينكه كه هر كشوري بايد خودش را براي دفاع آماده كند، گفت: به دست آوردن اين آمادگي البته مستلزم خطركردن و سختي‌كشيدن است اما اين هزينه دادن و خطرپذيري مقدمه به دست آوردن پيروزي است.

امير پوردستان در ادامه افزود: در حال حاضر بايد خاكريز بزنيم و خودمان را آماده كنيم چرا كه وقتي جنگ درگرفت ديگر زماني براي آماده سازي نداريم.

امير پوردستان با اشاره به اينكه آمادگي رزمي در صدر اولويت هاي نيروهاي مسلح كشور قرار دارد، گفت: زير ساخت همه كارها آمادگي رزمي است و هميشه بايد نگاهمان به ارتقاي آن باشد و هيچ مسئله اي نبايد آمادگي رزمي را تحت الشعاع قرار دهد چراكه آمادگي رزمي جزو وظايف ذاتي نيروهاي مسلح است.

فرمانده نيروي زميني ارتش در ادامه سخنان خود با اشاره به نتايج آمادگي رزمي گفت: نخستين نتيجه آمادگي رزمي اين است كه اعتماد به نفس يگان بالا مي رود و راحت‌تر مي‌تواند ماموريت هاي خود را انجام‌دهد. وضعيت دوم مربوط به بعد داخلي است كه مردم مي بينند سربازان نيروهاي مسلح آماده هستند و انگشتان خود را روي ماشه نگه داشته و در مقابل هر تهديدي ايستادگي مي كنند و دربعد خارجي نخستين نتيجه آمادگي رزمي ايجاد قدرت بازدارندگي است. اگر كشوري آمادگي رزمي بالايي داشته باشد هيچ كشوري جرأت تعرض به اين كشور را به خود نخواهد‌ داد.

امير پوردستان همچنين تاكيد كرد: نيروي زميني ارتش مولفه هاي آمادگي رزمي را از سالها قبل در دستور كار خود قرار داده و امروز يكي از نيروهاي توانمند در بعد آمادگي رزمي است

 

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :




 

حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: پايبندي به اصول گفتمان امام و رهبري، ملاك و معيار انتخاب اصلح در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري خواهد بود.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، طي سخناني در جمع فرماندهان و كاركنان دژبان ارتش با اشاره به اهميت و حساسيت اين دوره از انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: حساسيت و پيچيدگي هاي خاص سياسي اين دوره از انتخابات را مي توان با تحليل و تفسير شرايط تحميلي بر نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از جمله تشديد فشارها و تحريم ها از سوي دشمنان درك نمود.

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه، هوشياري و حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي رأي را از عواملي برشمرد كه مي¬تواند تمام توطئه¬هاي دشمنان را خنثي و جايگاه دولت آينده را تقويت كند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: حضور حداكثري در انتخابات، تحقق حماسه سياسي را به همراه خواهد داشت و از جنبه بين المللي موجب تقويت امنيت ملي شده و تحريم ها را نيز بي اثر خواهد كرد.  
نماينده ولي فقيه در ارتش سپس انتخاب اصلح را يكي از ملاك¬هاي مردم در انتخاب رئيس جمهور آينده دانست و افزود: با توجه به معيارها و ديدگاه هاي گوناگوني كه در حال حاضر در سطح جامعه ارائه ميشود جا دارد تا با مراجعه به بيانات مقام معظم رهبري، ملاك مطلوب را به دست آوريم.
 



 

پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

در مراسم اختتاميه نهمين دوره رقابت‌هاي قرآني نيروهاي مسلح كه در مركز همايش‌هاي كوثر سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد؛ منتخبين اين دور ه از مسابقات به شرح ذيل معرفي شدند:

حفظ كل: 

زهرا فلاحي از ارتش، نفر اول؛ اكرم زاهد از ارتش، نفردوم و زينب حيدري از سپاه پاسداران نفر سوم.

حفظ 20جزء:

مريم بختياري از ارتش، اول؛ صغري فرزانه از نيروي انتظامي، دوم و زهرا محمدي ازسپاه پاسداران نفر سوم.

حفظ 15 جزء:

ويدا وديعي از ارتش، اول؛ سعيده فولادگر از وزارت دفاع، دوم و زهرا حسيني از ارتش، سوم.

حفظ 10جزء:

صديقه حسيني        از سپاه پاسداران، نفر اول؛ خديجه معجز از نيروي انتظامي، دوم و ربابه مرادي از ارتش سوم.

حفظ 5 جزء:

زهره ناطقي از سپاه پاسداران، اول؛ منصوره صادقي از ارتش، دوم و اعظم حيدر از وزارت دفاع، سوم.

قرائت تحقيق:

طيبه مهر موحد از سپاه پاسداران، اول؛ آذر اقبال‌نيا از سپاه پاسداران، دوم و سميرا سادات شفيعي از وزارت دفاع، سوم.

قرائت ترتيل:

الهام صفري از نيروي انتظامي، نفر اول؛ زهرا فرجي از وزارت دفاع، نفر دوم و معصومه محمد‌پور از ارتش، سوم.

مفاهيم سطح1:

راضيه نور‌علي از نيروي انتظامي، اول؛ زهرا پناه‌زاده از ارتش، دوم و هانيه امامي از وزارت دفاع، سوم.

 مفاهيم سطح2:

ديانا تميمي‌نژاد از وزارت دفاع اول؛ محدثه حسن‌شاهي، از وزارت دفاع نفردوم و مريم مقيسه از سپاه پاسداران، سوم.

 

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :


 

امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي، فرمانده قرارگاه پدافند‌هوايي خاتم‌الانبيا(ص) و هيئت همراه از مركز آموزش درجه‌داري جواد‌الائمه(ع ) اراك اين قرارگاه بازديد كرد.

امير سرتيپ اسماعيلي در اين بازديد در جريان چگونگي پيشرفت عمليات عمراني اين مركز قرار گرفت و ضمن مطلوب خواندن روند آماده‌سازي اين مركز، از ارتقاي آموزش به‌عنوان يكي از برنامه‌هاي اصلي قرارگاه پدافند هوايي ياد كرد و عنوان نمود: آموزش يك امر مهم و ضروري است كه بايد به جد در پدافند پيگيري شود.

سرتيپ اسماعيلي همچنين در جلسه‌اي كه در خصوص پيگيري روند آماده‌سازي مركز آموزش درجه‌داري جواد‌الائمه(ع)برگزار شد، افزود: با عنايت به فرمايش فرماندهي معظم كل قوا در خصوص حماسه اقتصادي، بايد حداكثر بهره‌وري در روند ساخت و ساز را مد نظر قرار بدهيم.

 

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

نهمين دوره مسابقات قرآن كريم بانوان شاغل در نيروهاي مسلح در رشته‌هاي حفظ، قرائت و مفاهيم آغاز شد.

حجت الاسلام محمدي پيام، رئيس دارالقرآن ارتش در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني ارتش با اشاره به شركت بيش از 110 بانوي قرآني نيروهاي مسلح در اين دوره از مسابقات،گفت: اين بانوان جزو نيروهاي شاغل در ارتش، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي، وزارت دفاع و ستاد كل نيروهاي مسلح هستند.

وي درباره هدف از برگزاري نهمين دوره اين مسابقات، اظهار داشت:اين رقابت‌ها با هدف ترويج، گسترش و ارتقاي جايگاه علوم قرآني در ميان نيروهاي مسلح و خانواده‌هاي آنان برگزار مي‌شود.

 در اين دوره از مسابقات كه از تاريخ 22 لغايت 24 ارديبهشت ماه جاري در سالن كوثر سازمان عقيدتي سياسي ارتش برگزار مي‌شود، بانوان شاغل در در رشته‌هاي حفظ، قرائت و مفاهيم بايكديگر به رقابت مي‌پردازند.

رئيس درالقرآن ارتش درخصوص جزئيات رقابت اين بانوان قرآن پژوه، گفت: در رشته حفظ، رقابت در 5 جز،10جزء، 15جزء ،20جزء و كل قرآن خواهد بود. همچنين در رشته قرائت مسابقات در دو بخش تحقيق و ترتيل برگزار مي‌شود.

 به گفته وي در رشته مفاهيم هم مسابقات در دو سطح يك و دو برگزار مي‌شود.

رئيس دارالقرآن ارتش در خصوص مراسم اختتاميه اين مسابقات، اظهار داشت: مراسم پاياني اين دوره از مسابقات با حضور امرا و فرماندهان ارتش و خانم لاله افتخاري رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس برگزار مي‌شود.

 

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

در ساعات اوليه زلزله 6.2 ريشتري روز گذشته كه در شهرستان بشاگرد از توابع بندر جاسك به وقوع پيوست؛ چند گروه امدادي از منطقه دوم دريايي ولايت جهت بررسي و امدادرساني به منطقه اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، خبرهاي دريافتي از گروه‌هاي اعزامي منطقه دوم دريايي ولايت حاكي از آن است كه در اين زمين لرزه فقط يك نفر جان خود را از دست داده و ضمن وارد آمدن خسارت به برخي از اماكن حدود 20 نيز نفر زخمي شدند كه با كمك به موقع گروه هاي امدادرسان از جمله تيمهاي پزشكي نيروي دريايي ارتش تحت مداوا قرارگرفته و يا به مراكز درماني اعزام شدند.

 

بنابراين گزارش، تيم هاي امدادي و پزشكي نيروي دريايي ارتش اعزامي از منطقه دوم ولايت هم اكنون در مناطق زلزله زده مستقر هستند تا هرگونه نياز امدادي و فوريتهاي پزشكي مردم آسيب ديده را مرتفع سازند.

شايان ذكر است، شهرستان بشاگرد از توابع جاسك با داشتن جمعيتي حدود 40 هزار نفر در شرق استان هرمزگان قراردارد و از مناطق محروم اين استان محسوب مي شود.

 

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا واحدي، گفت: فكرنمي‌كردم نوشتن رمان تا اين اندازه زمان‌گير و سخت باشد.

وي درباره انگيزه خود از نوشتن رمان "آقاي سليمان مي‌شود من بخوابم" اظهار داشت: مي‌خواستم كاري را ارائه دهم كه براي خواننده فقط جنبه وقت گذراندن و سرگرمي نداشته باشد، بلكه دغدغه‌هاي مشترك جوانان را از اين طريق مطرح كنم تا در يك فضاي گفت وگو محور و طرفيني، به درك متقابلي بين جوانان و  متوليان فرهنگي برسيم.

واحدي برگزاري نشست‌هاي نقد و بررسي رمان خود را مثبت ارزيابي كرد و در اين‌باره افزود: نشست‌هاي خوبي در اين خصوص انجام شد و بعضاً برخي از منتقدين نقدهاي خوبي را مطرح كردند كه فكر مي‌كنم در آثار بعدي بتوانم از آنها بهره بگيرم.

حجت الاسلام و المسلمين واحدي درپاسخ به اين سوال كه آيا قصد نوشتن رمان ديگري را  داريد، تصريح كرد: فكر نمي‌كردم نوشتن رمان تا اين اندازه وقت‌گير و سخت باشد. بنابراين فعلاً به‌دليل مشغله كاري و چند كار ديگر كه در دست دارم تصميمي براي نوشتن كار جديد نگرفته‌ام مگر آنكه اتفاق خاصي بيفتد.

حجت الاسلام والمسلمين واحدي كه در حال حاضر معاون فرهنگي وروابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران است، پيشتر در حوزه‌هاي گوناگون ادبي و علمي كتاب‌هايي چون "لب‌گزه"، "حاملان نور"، "بانوي ناشناخته"، "عاشقانه‌ها"، "عارفانه‌ها"، "روش‌شناسي صهيونيزم"، "سيره سياسي امام علي (ع)" و كتاب‌هايي در حوزه‌هاي فقهي و حقوقي و دو مجموعه شعر به نام‌هاي "چقدر فاصله" و "ادامه دلواپسي" منتشر كرده است كه مجموعه ادامه دلواپسي از ميان آنها به‌عنوان اثر برگزيده هشتمين جشنواره قلم زرين شناخته شد.

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

نهمين دوره مسابقات قرآن كريم خواهران شاغل نيروهاي مسلح از فردا به ميزباني سازمان عقيدتي سياسي ارتش برگزار مي‌شود.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش  به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، نهمين دوره اين رقابتها با حضور بيش از 110 بانوي قرآني نيروهاي مسلح شامل ارتش، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي، وزارت دفاع و ستاد كل نيروهاي مسلح در رشته‌هاي حفظ، قرائت و مفاهيم از تاريخ 22 لغايت 24  ارديبهشت ماه جاري به ميزباني سازمان عقيدتي سياسي ارتش در محل سالن كوثر برگزار مي‌شود.

 شايان ذكر است رقابت‌هاي قرآني نيروهاي مسلح با هدف ترويج، گسترش و ارتقاي جايگاه علوم قرآني در ميان نيروهاي مسلح و خانواده‌هاي آنان برگزار مي‌شود.

 

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

امير سرتيپ دوم حسين وليوند، از برنامه‌ريزي انتشارات اين دانشگاه براي توليد 40 عنوان كتاب در سال جديد خبر داد.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير سرتيپ دوم وليوند، فرمانده دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش در گفت و گو با خبرنگار آجا ضمن اعلام خبر فوق افزود: انتشارات دافوس در نمايشگاه امسال با 18 عنوان كتاب جديد از جمله كتاب "تصميم‌سازي و تصميم گيري در محيط نظامي"، "روش تحقيق در علوم نظامي"،"عمليات رواني" و "راهبردهاي مديريت منابع انساني" شركت نموده است و درصدد هستيم تا در سال آتي  و در راستاي شعار انتشارات دافوس كه كيفي‌سازي كتاب است،  40 عنوان كتاب كيفي جديد توليد و منتشر نماييم.

امير سرتيپ دوم حسين وليوند درخصوص ارزيابي خود از بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تصريح كرد: نمايشگاه امسال نسبت به سال گذشته از رشد كمي كمتري برخوردار بود و به نظر مي‌رسد مشكل خريد كاغذ و گراني آن، يكي از دلايل اين اتفاق باشد.

فرمانده دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش خاطرنشان كرد: با وجود مشكل پيش آمده، انتشارات دافوس توانست امسال، هم به لحاظ كيفي و هم به لحاظ كمي، رشد چشمگيري را تجربه كند، به‌طوري كه تعداد كتاب‌هاي منتشر شده در 20 سال گذشته برابر است با تعداد آثاري كه ما در سال 1391 منتشر كرديم.

سرتيپ دوم وليوند ارتباط دانشگاه دافوس با ناشران خصوصي را مطلوب توصيف كرد و گفت: با ناشراني مانند انتشارات سوره سبز، ايران سبز و... ارتباط خوبي گرفته‌ايم و در نمايشگاه نيز به‌دنبال تعامل بهتر با ديگر ناشران بخش خصوصي هستيم كما اين‌كه در تلاش هستيم ارتباط مناسبي را با نويسندگان مطرح و خوش ذوق به منظور نگارش آثاري در حوزه راهبرد‌هاي نظامي برقرار كنيم.

وي درپايان از ترجمه آثار منتشره دافوس به زبان‌هاي انگليسي و عربي خبر داد و در اين‌باره اظهار داشت: كتاب‌هايي كه تاكنون از سوي انتشارات دافوس منتشر شده از محتواي بسيار خوبي برخوردار است و به همين حيث قابليت ترجمه براي كشور‌هاي ديگر را دارد كه تعدادي از اين آثار در سال جاري به زبان‌هاي انگليسي و عربي ترجمه مي‌شود و روانه بازار نشر خواهد شد.

 



 

پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

قائم مقام مركز اسناد انقلاب اسلامي گفت: كشور‌هاي غربي با بهانه‌هاي مختلف و با ايراد گرفتن از انتخابات در ايران، قصد از بين بردن انگيزه مردم براي حضور در انتخابات را دارند.

به گزارش روابط عمومي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص)، جواد منصوري، قائم مقام مركز اسناد انقلاب اسلامي درجلسه آگاهسازي سياسي با موضوع انتخابات، كه با حضور فرماندهان، مديران و مسئولين قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) در مسجد سيدالشهداء(ع) اين قرارگاه برگزار شد، انتخابات را از عناصر مهم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران برشمرد و گفت: اهميت انتخابات در جمهوري اسلامي ايران نه تنها از جنبه داخلي داراي اهميت است، بلكه از جنبه بين‌المللي براي امنيت ملي كشور مهم است.

وي ادامه داد:كشورهاي غربي با بهانه‌هاي مختلف و با ايراد گرفتن از انتخابات در ايران، قصد از بين بردن انگيزه مردم براي حضور در انتخابات را دارند كه البته مردم با بصيرت ايران، فريب اين توطئه‌ها را نخواهند خورد.

معاون پيشين وزير امور خارجه در ادامه افزود:در حال حاضر ايران از لحاظ راهبردي، ژئوپولتيكي و علمي، داراي جايگاه ويژه‌اي در صحنه بين‌المللي است كه اين مسئله بر اهميت انتخابات مي‌افزايد.

منصوري همچنين در مورد اهميت انقلاب اسلامي در عصر حاضر، اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران يك معجزه و تغيير مسير تاريخ بشريت بود كه رشد و صدور آن به ساير كشور‌هاي اسلامي، كشورهاي غربي و به‌خصوص آمريكا را به اين نتيجه رسانده كه خاورميانه ديگر جايگاهي قطعي براي اهداف استعمارگرانه آنان نمي‌باشد.

وي در پايان مهم‌ترين شاخصه رياست جمهوري آينده را، تعصب ديني جهت پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست.

 

 



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 16:37 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

 


با حضور جمعي از مسئولان نيروهاي مسلح، پهپاد "حماسه" از دستاوردهاي متخصصان صنعت دفاعي كشورمان در سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع رونمايي شد.

به گزارش دفاع نيوز، در مراسم اختتاميه كنگره سه وزير، فرمانده مهندسي و 1000 شهيد وزارت دفاع، پهپاد شناسايي - تهاجمي "حماسه" از آخرين نمونه‌هاي هواپيماي بدون سرنشين وزارت دفاع كه توسط متخصصين زبده و اقتدارآفرين سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع طراحي و توليد شده است، رونمايي شد.

شايان ذكر است اين پهپاد بومي قابليت‌هاي بيشتر و بالاتري نسبت به پهپادهاي توليد شده دارد. مداومت پروازي بالا و ارتفاع اين هواپيماي بدون سرنشين، اين نمونه پهباد را متفاوت از ديگر نمونه‌هاي توليد شده كرده است كه مي‌تواند مأموريت‌هاي بيشتري را بر عهده گيرد و در پيشبرد برنامه‌هاي نيروهاي مسلح تأثيرگذار باشد.

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

 

امير دريادار حبيب‌الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش در حاشيه ديدار با فرمانده نيروي دريايي سودان در جمع خبرنگاران به رزمايش اخير اين نيرو و رونمايي از مين‌روب دريايي ارتش گفت: اين رزمايش بازتاب خوبي داشت و مردم با توانمندي نيروي دريايي آشنا شدند.

وي افزود: با وجود اين سامانه اكنون هرگاه در معابر ورودي بنادر به منظور جلوگيري از ورود كشتي‌ها توسط هر كسي مين‌ريزي شود ما توانايي پاكسازي آن منطقه را داريم.

وي افزود: اين سامانه عملياتي و آماده به كار شده و با توجه به اينكه بالگرد اين سامانه توانايي 4 ساعت پرواز را دارد، به وسيله آن مي‌توان منطقه وسيعي را پاكسازي كرد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه تاكيد كرد: امنيت منطقه برقرار است و حضور كشورهاي فرامنطقه‌اي در آن خود باعث ناامني است.

امير سياري در پايان از الحاق ناوشكن بايندر به نيروي دريايي در روز سوم خرداد خبر داد و گفت: اين ناوشكن مورد تعمير اساسي قرار گرفته و به سلاح‌هاي پيشرفته اژدر، سونار و سامانه‌هاي ارتباطي مدرن مجهز شده است

 





پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

فرمانده كل ارتش با بيان اين‌كه شهدا سرمايه‌هاي ملي، گنجينه‌هاي بزرگ انقلاب اسلامي و ذخيره‌هاي نظام هستند در خصوص شهيد نامجوي و نگاه وي به انقلاب اسلامي گفت: شهيد نامجوي پيش از پيروزي انقلاب به‌دنبال كادرسازي و ايجاد تشكيلات انقلابي براي آينده نظام اسلامي بود. 

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير سرلشكر عطاءالله صالحي، فرمانده كل ارتش در كنگره سه وزير و هزار شهيد وزارت دفاع اظهار داشت:‌ شهدا سرمايه‌هاي ملي و گنجينه‌هاي بزرگ انقلاب اسلامي و ذخيره‌هاي نظام هستند.

فرمانده كل ارتش افزود:‌ خدا را شاكرم كه توفيق حضور در اين مجلس با عظمت را به بنده عنايت فرمود و همجواري در كنار خانواده معظم شهدا را فيض بزرگ مي‌دانم چرا كه به راستي شهدا مي‌توانند ما را از همه گذرگاه‌هاي خطرناك عبور دهند.

امير سرلشكر صالحي در ادامه به ذكر خاطراتي از سه وزير شهيد دفاع پرداخت و با اشاره به شهيد چمران اظهار داشت: در منطقه دهلاويه زماني كه در خط مقدم همرزم شهيد چمران بودم خط فرهنگ ناب كربلا و سيد‌الشهدا(ع) را به چشم خود ديدم كه آدم‌هاي متفاوتي در كنار شهيد چمران پروانه وار مي چرخيدند و در خط دفاعي شهيد چمران آدم‌هايي ديدم از تعبير مجيد سوزوكي معروف تا جوان 19 ساله‌اي كه وقتي به سجده نماز مغرب مي‌رفت چنان به گريه مي‌افتاد كه تعبيري سجده امام سجاد(ع) را در آن جوان پاك و معصوم مشاهده مي‌كردم.

فرمانده كل ارتش خاطر نشان كرد: شهيد فكوري در اخلاق آداب و غيرت سرآمد بود و علاوه بر آراستگي ظاهر به زيبايي دل و باطن نيز توجه ويژه داشت و آنگاه كه با وي معاشرت مي‌كرديم او را در فكر، انديشه و عمل همچون يك بسيجي مخلص مي‌ديديم.

وي همچنين به ذكر خاطراتي از شهيد نامجوي پرداخت و افزود: در دوران پيش از انقلاب كه شهيد نامجوي با درجه سرگردي در دانشكده افسري به‌عنوان استاد مشغول خدمت بود، با بصيرت بالا آينده كشور را پيشبيني مي‌نمود و در بياني خطاب به بنده فرمود خودتان را براي آينده اسلام آماده كنيد.

امير سرلشكر صالحي در ادامه افزود: شهيد نامجوي پيش از پيروزي انقلاب به‌دنبال كادر سازي و ايجاد تشكيلات انقلابي براي آينده نظام اسلامي بود.

فرمانده كل ارتش در پايان با ذكر خاطره‌اي از شهيد صفوي، وي را داراي نبوغ فكري و ايده‌هاي نوين در مهندسي جنگ دانست و نقش اين شهيد بزرگوار را در دفاع مقدس ستود.

وي همچنين در پايان سردار يحيي صفوي را شهيد زنده و از يادگاران دفاع مقدس دانست و از خدمات وي در دوران دفاع مقدس تجليل كرد.

گفتني است در اين مراسم همچنين از محصولات فرهنگي وزارت دفاع رونمايي شد.

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

 

اميردريادار سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش صبح امروز با سرتيپ دليل‌الضوء محمدفضل‌الله  فرمانده نيروي دريايي ارتش سودان ديدار و گفت‌وگو كرد.
دريادار سياري در اين ديدار اظهار داشت: كشور سودان تاكنون ميزبان ناوگروه‌هاي ارتش ما بوده و همكاري‌هاي بسيار خوبي از سوي اين كشور صورت گرفته است.
وي افزود: با توجه به جايگاه استراتژيك و راهبردي ايران در خليج‌فارس، تنگه هرمز و شمال اقيانوس هند و همچنين موقعيت استراتژيك سودان در درياي سرخ و تنگه باب‌المندب مي‌توانيم روابط بسيار نزديك و همكاري‌هاي گسترده‌اي براي برقرار امنيت در منطقه داشته باشيم.
امير سياري تاكيد كرد: براي تحقق اين موضوع رفت و آمد ناوگروه‌هاي هر دو كشور و بازديد از بنادر توسط مسئولين نيروي دريايي دو كشور مي‌تواند بسيار موثر باشد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش ابراز اميدواري كرد كه ناوگروه‌هاي كشورمان باز هم در سواحل سودان حضور داشته باشند.
دريادار سياري با اشاره به توانمندي‌هاي ايران در حوزه آموزش گفت: نيروي دريايي ارتش در مراكز آموزشي خود 18 تخصص دريايي را آموزش مي‌دهد و ما بهترين تكاوران را به بهترين شرايط جسمي و روحي آموزش مي‌دهيم كه نمونه كارشان آزادسازي كشتي ايراني در مدار 7 درجه بود كه در همايش آفريقاي جنوبي مورد توجه اكثر كشورها قرار گرفت.
وي همچنين اعلام كرد كه ايران توانمندي بسيار خوبي در ساخت و تعمير اساسي ناوهاي موشك‌انداز و زيردريايي‌ها دارد.
امير سياري ادامه داد: بازديد از توانمندي‌هاي ايران مي‌تواند در توسعه روابط ايران و سودان مفيد باشد و ما از ناوگروه‌ها و هيئت‌هاي فني و آموزشي سودان دعوت مي‌كنيم تا بازديدهاي مختلفي از توانمندي‌ها و مراكز آموزشي نيروي دريايي ارتش ايران داشته باشند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: اتحاد و هماهنگي ايران و سودان در مقابل دشمن مشترك و استكبار بسيار موثر است و مي‌توانيم در اين صورت همه آنها را از ميدان خارج كنيم. ما كاملا تحركات كشورهاي ديگر را در خليج‌فارس، درياي عمان و تنگه باب‌المندب رصد مي‌كنيم
وي تاكيد كرد: نيروي دريايي ارتش آمادگي كمك هرچه سريعتر به نيروي دريايي سودان در جهت ساماندهي اين نيرو را دارد.
دريادار سياري در پايان اظهار داشت: ناوگروه‌هاي ما تاكنون دو بار در سودان پهلو گرفته‌اند كه در جهت برقراري امنيت و مقابله با دزدان دريايي بوده و مي‌توانيم همكاري خوبي با سودان داشته باشيم.
همچنين در اين ديدار سرتيپ دليل‌الضوء محمد‌فضل‌الله، فرمانده نيروي دريايي سودان گفت: با استفاده از مطالعات و پيگيري شرايط منطقه از توان نيروي دريايي ايران آگاهيم و مي‌دانيم اين نيرو مي‌تواند امنيت خليج‌فارس و آبهاي منطقه را به خوبي تامين كند.
وي با اشاره به حضور ايران در آبهاي بين‌المللي اظهار داشت: وقتي يك نيروي دريايي مي‌تواند به آبهاي دور سفر كند نشان مي‌دهد اين نيرو مي‌تواند امنيت سواحل خود و مكان‌هاي ديگر را هم تامين كند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش سودان تاكيد كرد: به دليل اينكه در سودان جنگ‌هاي طولاني داشتيم از توسعه نيروي دريايي بسيار غفلت شده است. اما اكنون با برقراري امنيت و آرامش تقريبي در سودان و با توجه به سواحل طولاني اين كشور در نظر داريم توجه بيشتري به نيروي دريايي داشته باشيم تا امنيت درياي سرخ حفظ شود.
وي ادامه داد: با توجه به روابطي كه با ايران داريم اميدواريم از تجربيات و يگان‌هاي شناوري اين نيرو كمك بگيريم و بتوانيم اين تكنولوژي را به سودان منتقل كنيم تا امنيت آبهاي خود را تامين كنيم.
فرمانده نيروي دريايي سودان خاطر نشان كرد: چنانچه به كمك نياز داشته باشيم قطعا به برادر خودمان ايران اعلام خواهيم كرد و اميدواريم در آينده نزديك از تجربه كارشناسان نيروي دريايي ارتش ايران در آموزش نيروهايمان بهره ببريم.
سرتيپ فضل‌الله در حاشيه اين ديدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر ما به جمهوري اسلامي ايران در چارچوب تقويت روابط استراتژيك بين دو كشور است و اميدواريم اين روابط بهره‌هايي به دو ملت برساند.
وي تاكيد كرد: توافقاتي با نيروي دريايي ايران داشته‌ايم تا از بعضي از تجهيزات اين نيرو براي تامين امنيت سواحل‌مان بهره ببريم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش سودان با بيان اينكه روز يكشنبه وارد ايران شده‌ايم گفت: امروز روز پاياني سفر ما در ايران است و توافقات بسيار خوبي با نيروي دريايي ايران داشتيم.

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

 

 

يك كارشناس مسائل سياسي گفت: انتخابات آينده رياست جمهوري به‌دليل آرايش سياسي و شرايط خاص منطقه‌اي، متمايز از ديگر انتخابات برگزار شده در طي 34 ساله گذشته است.

به گزارش روابط عمومي نيروي هوايي ارتش، مهدي فضائلي، مدير كل انتشارات سروش صدا و سيما امروز پنجشنبه در جمع فرماندهان و كاركنان ستاد نيروي هوايي ارتش در مسجد النبي(ص) اين نيرو، گفت: همه انتخابات برگزار شده در كشور تاكنون مهم بوده‌اند ولي انتخابات رياست جمهوري امسال به‌دليل شرايط وي‍ژه‌اي كه در كشور بر گروه‌هاي سياسي حاكم است و  حساسيت خاص دشمنان خارجي و كشور‌هاي غربي از اهميت بيشتري برخودار است.

وي افزود: براساس شواهدي كه آشكار شده، دشمنان مترصد ضربه زدن به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران در زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري در خرداد 92 هستند.

فضائلي با اشاره به حوادث سوريه خاطر نشان كرد: آرايش جديد سياسي، همزماني انتخابات رياست جمهوري با انتخابات شوراها و شرايط خاص منطقه به‌ويژه سوريه، باعث تمايز اين دوره از انتخابات نسبت به ديگر دوره‌ها شده است.

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي، رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در كنگره سه وزير شهيد و هزار شهيد وزارت دفاع كه شب گذشته برگزار شد، گفت: آثاري كه شهدا، اين اسوه‌هاي زمانه بر جامعه ما گذاشتند، بي‌شمار است.

وي افزود: همه شهداي وزارت دفاع از جمله سه وزير شهيد آن، پرچم اقتدار و پيروزي را بر كشورمان برافراشتند.

سرلشكر فيروزآبادي با اشاره به سه وزير شهيد وزارت دفاع گفت: شهيد چمران از روزهاي اول جنگ عاشقانه مثل يك بسيجي جنگيد و مقاومت مردمي را سامان داد و به شهادت رسيد. همچنين شهيد فكوري خلبان تيزپرواز و رزمنده‌اي ممتاز بود و شهيد نامجو نيز استادي مهربان و انقلابي مبارز و مجاهد.

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در پايان با اشاره به راه و منش شهداي انقلاب اسلامي گفت: كانديداهاي رياست جمهوري بايد نشاني از شهداي انقلاب اسلامي داشته باشند.

در بخش ديگري از اين مراسم از تمبر يادبود اين كنگره با حضور سرلشكر فيروزآبادي، سردار وحيدي و سردار شيرازي و رونمايي شد.

 



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا